Inspiroiduin lukemaan kirjaa, jonka olen hankkinut pitkä aika sitten, mutta joka ei ole aiemmin kutsunut, mutta kutsuu nyt voimakkaasti. Eli Enkelikoodi by Chantel Lysette. Hänen näkemyksensä arkkienkeleistä ovat erittäin mielenkiintoista luettavaa. Anteeksi nyt enkelit, mutta teistä annetaan liian monessa lähteessä aivan liian "nynnero" kuva. Chantel Lysette puhaltaa vähän henkeä tähän liian kilttiin mielikuvaan, mitä saa lukea aivan liian monista enkelikirjoista.

Mutta Arkkienkeli Cassiel! Huh huh, mikä kuvaus! Tuon enkelin minä tahtoisin tavata ;-)

"Cassiel on Kyynelten enkeli. Hänen hiljainen läsnäolonsa lohduttaa ihmisiä heidän kaikkein surullisimmilla hetkillään. Hän saapuu sillä synkällä hetkellä, kun kaikki rakkaat ovat hylänneet. Hän tulee jakamaan kanssasi surujen taakkaa ja estää vajoamasta toivottomuuteen." Hänellä on tummanharmaasta sinimustaan väriset siivet! Uuh.. mutta kuunnelkaapas kuvausta hänen ulkomuodostaan:

"Pitää katumuodista, mustat denimfarkut, maihinnousukengät/bootsit, hihaton paita ja nahkainen moottoripyörätakki..." Ei paha ei... voiko enkelitkin olla kuumia tapauksia? minä vaihdan maalliset miehet heihin :-D anytime ;-) (Olenkin aina haaveillut, pienestä asti, että joku enkeli näkee minut taivaasta, rakastuu minuun ja tulee tänne maan päälle suojakseni ja turvakseni, rakkaakseni.. ja en ole nähnyt hänellä valkoisia siipiä välttämättä, vaan syvänsiniset tai jopa mustat).

Hän työskentelee unimaailman kautta, sopii minulle, hänen ajankohtanaan on usein yön pimeys, mikä on yksi Cassielin peruselementeistä... syvä huokaus... "Cassiel on tunnettu hätkähdyttävästä ulkomuodostaan. Eka kerran kun hänestä näkee unta, voi luulla näkevänsä unta haamusta, vampyyristä tai ihmissudesta, mutta joita ei silti pelkää..." Se perustuu kuulemma siihen, että hän viestii, ettei ulkoisilla seikoilla ole merkitystä. Kuulemma hän harrastaa myös sanaleikkejä. Hmmm... Selvätuntoisille hänen läsnäolonsa tuntuu kuulemma samalta, kuin istuisi nuotion ääressä kirpeänä lokakuisena aamuna. Hän ei kuulemma suostu luopumaan mustanpuhuvasta vaatetuksestaan kenenkään mieliksi, hän on kapinallinen ja hänen avulla opimme katsomaan toisiamme suoraan sieluun, pintaa syvemmälle.

Hänet minä tahtoisin tavata! Hän kuullostaa juuri minun tyyppiseltäni enkeliltä. Jotenkin kun kirjoitankin tätä, minulla on kylmät väreet koko ajan ja lämmin tunne yläselässä, ikäänkuin joku pitäisi siinä käsiään. Minä olen mystinen ihminen, ja aivan ehdottomasti tahtoisin luoda suhteen tällaiseen mystiseen enkeliin. Minä tahdon tavata Arkkienkeli Cassielin!