Mietin eräs päivä, miten rakastan kirjoja, ja en ole saanut ostettua kirjakaupasta pitkään aikaan mitään mukavaa (rahan ilmentäminen vielä kesken)... No, postista tuli kirjakaupan 30 euron lahjakortti, että universumi kuuli pyyntöni, kiitos siitä!

Eilen kävin kirjakaupassa ja mukaan tarttui kaksi kirjaa: Jon Kabat-Zinn: Kehon ja mielen viisaus, tietoisen läsnäolon parantava voima sekä Michael Losier: Vetovoiman salaisuus, Kuinka vedät haluamiasi asioita puoleesi. Olenkin halunnut tutustua tuohon "mindfullness-ajatteluun" ja tuossa Jonin kirjassa on juuri siitä. Ja tämä vetovoiman laki on nyt minulla haltuun otossa.

Aloitin lukemisen Vetovoiman salaisuus -kirjasta ja se puhutteli minua heti! Niin yksinkertaisia asioita, mitkä toisen esittämänä eivät kosketa yhtään, mutta toisesta lähteestä kolahtavat heti. Esim. tämä:

Sanat -> ajatus -> tunteet

Miten sanat herättävät meissä negatiivisia tai positiivisia tunteita. Ja siten luovat todellisuuttamme. Onkin jännä "leikki" jatkossa tunnustella ja kuullostella, että mitä minä oikeastaan tunnenkaan, kun mietin jotain sanaa.... Todellisuus voi olla aivan eri kuin mitä on luullut ajattelevansa. Jos liitän sanaan paljon negatiivisia tunteita, ei ihme, että saan vastakaikuna negatiivista ilmentymistä.

Kun alkaa avaamaan silmänsä maailman hahmottamiselle tällä "uudella tavalla", alkaa kaikki asiat näyttämään niin erilaisilta. Avautuu näkemään "erilaisten linssien läpi".

Tunnelukot / inspiraation hetket... tajuan nykyisin helpommin sen hetken, kun ajatus kääntyy. Se on kuin joku kliksahdus sisällä, hyvin pieni ja monesti varmaan huomaamatonkin hetki, kun tajuat, että entinen uskomus vaihtuukin sekunnin sadasosassa uudeksi. Kliks! ja asia muuttuukin positiiviseksi.

 

Minä en pysty! Klik! Minä pystyn! Minä onnistun!

 

Ja niin jokin asia muuttuu.... Kun mietin tuota sanojen ja tunteiden vaikutusta, tajusin, että pidän eräistä asioista kiinni aivan turhaan. Ne aiheuttavat minulle pahaa mieltä ja tekevät oloni vaivaantuneeksi, mutta silti yritän tietoisesti ajatella, että "tämä on minun parhaakseni". Ei ole! Siispä niistä saan laskea irti, sanoipa kuka mitä tahansa. Minun ei tarvitse miellyttää ketään muuta kuin itseäni. Ja klik! olen paremmalla tuulella. =)